Tuesday, July 28, 2009

Fatehah Untuknya

Dari Allah kita datang, kepada-Nyalah
kita kembali, Al-Fatehah
untuknya

Dia telah pergi menemui,
Tuhannya

Moga berlapang dada,
siapa yang masih
ada

Dari tarikan nafas,
abuyon
Madrasah Sains
28 Julai 09 8.30 pagi



Untuk adik Alisa Jasmine Azman
Puteri senior batch 88 sekolah kami
Kembali pada 25 Julai 09
jam 9.00 pagi



Takziah dari saya melalui tarikan nafas ini. Moga terhibur, kalau tak banyak sedikit hati ayah dan bonda. Moga rohnya dicucuri rahmat Tuhan, sebanyak-banyaknya

2 comments:

  1. asalamualaikm..

    maafkan saya..
    apa asbabnya kemergian hamba allah itu mengadapNYA?

    ReplyDelete
  2. wa'alaikum salam wm wbt,
    cahaya malam.

    Sejuta terima kasih kerana sudi bertandang ke laman ini.

    Kematian puteri senior saya itu disiarkan di dalam grup emel kami oleh rakan yang mengenalnya. Asbabnya, tidak pula diberitahu.

    Jujurnya, saya tidak kenal atau tidak ingat senior yang dimaksudkan, tambahan pula dia perempuan.

    Atas nama ukhuwwah dan satu sekolah, saya menulis sajak ini sebagai takziah.

    Ralat pula mahu bertanya, guna email dan kerana kitapun kurang kenal tuannya.

    ReplyDelete